Jdi na obsah Jdi na menu
 


To nejlepší nakonec - je novým sídlem ČKA Ostrava?

Odvolání proti rozhodnutí o odnětí jezdecké a trenérské licence

Odvolávám se podle § 18 dostihového řádu proti nedatovanému rozhodnutí
výkonného výboru o odnětí jezdecké a trenérské licence na dobu do
30.6.2011 a žádám o odložení účinnosti tohoto rozhodnutí do doby, než
bude o odvolání řádně rozhodnuto.
Přestože v rozhodnutí, které bylo dne 12.1.2010 zveřejněno, není
uvedeno poučení o odvolání, při tak vysokém trestu mám nepochybně
právo na přezkoumání tohoto pochybného rozhodnutí. Fakt, že namísto
disciplinární komise rozhodl rovnou odvolací orgán, není můj problém.
Výkonný výbor má svoje pravomoci vyjmenovány ve Stanovách ČKA a
udělování disciplinárních trestů jsem tam nikde nenašel. Navíc se
domnívám, že rozhodl orgán, který de facto již zanikl, neboť došlo k
naplnění písmene d) bodu 2. hlavy IV. Stanov ČKA, kdy z původně
zvoleného pětičlenného výboru zbyli pouze 2 řádně zvolení členové a to
naše Stanovy neumožňují, mělo být tedy svoláno mimořádné valné
shromáždění a na něm provedena doplňující volba do výkonného výboru.
Pan Tihelka byl sice řádně kooptován, ale jeho členství zaniklo
naplněním výše uvedeného. Pan Novák však byl podle mého názoru do
výkonného výboru již pozván účelově a protiprávně.
Odvolávám se z těchto důvodů:
trest je nesmyslný a neúměrně vysoký, dle mého názoru je to akt osobní
msty a zaujatosti. Po doběhu 10. dostihu dne 21.11.2009 jsem panu
Rokytovi nevyhrožoval zlomením nohou, ale upozorňoval jsem na jeho
nebezpečnou jízdu, kdy mě svěřenému koni hrozilo zlomení nohy, kdybych
ho včas nevzal zpátky. To, co slyšeli svědkové, bylo opakování slov
jezdce Rokyty, který mne vyprovokoval. Neumím dobře česky, a proto
svědci asi uvěřili Rokytovu tvrzení, že se jednalo o jeho nohu, šlo
však o nohu koně. V rozhodnutí je dále uvedeno ,,napadení", což je
nesmysl, protože jsem celou dobu seděl v sulce a těžko tedy mohl
někoho napadnout.
Trestat odnětím licence by se jezdci měli za to, co spáchají svou
jízdou v dostihu a ne za špatně pochopená slova - stejně by se tedy od
nynějška měly trestat všechny nadávky pronesené během dostihových dní
a že jich je požehnaně (sprostá slova jsou slyšet téměř v každém
dostihu). Nebezpečnou jízdu jezdce Rokyty a poškození mého koně přitom
dostihová komise ,,neviděla" a můj protest zamítla. Za slova pronesená
mimo dostih, navíc špatně pochopená, je potom udělen absurdně vysoký
trest. Jinak je jasné, že mně udělený trest byl účelový a záměrně
vyprovokovaný.

V Praze dne  19.1.2010
                                Alle J.M. Loman





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vážený pane Svoboda,

oslovuji  Vás tímto ,  jakožto  jediného  řádně zvoleného  člena
Výkonného  Výboru, který rozhodl  o mém trestu  a hlasoval proti mé
osobě  zodpovědným.
Jelikož s Vaším rozhodnutím  nesouhlasím  a  snažím se již od 20.ledna
2010 s Vámi domluvit  osobní  schůzku  na  kterou  nereagujete,
rozhodl  jsem se zvolit jinou cestu.
Výkonný Výbor jednal v rozporu se všemi pravidly a paragrafy , tudíž
nemáte jako organizace právo odebrat mojí jezdeckou a trenérskou
licenci .
Vaše rozhodnutí není založeno na pravdě a ještě navíc  mi odebíráte
právo na odvolání.
Z tohoto důvodu jsem nucen  podat na Vás stížnost a informovat o
Vašich manipulacích  příslušné  Ministerstvo zemědělství České republiky.
O Vašich manipulacích budu dále  informovat všechny ostatní dostihové
organizace  všech ostatních zemí počínaje Francií, Německem a
Nizozemím .
Manipulacemi  myslím např. úpravy dle potřeby v dostihovém řádu,
sponzorské dary ( ve spolupráci s K.Kadlecem),  handicapové kurzy ( ve
spolupráci s p.Kněžourkem), manipulace přihlášek po ukončení zápisu do
dostihů a manipulace s výsledky po ukončení dostihových závodů . Toto
jsou pádné důvody na které mám  nezvratné  důkazy  a  svědky.
Mám také podporu u  novin,jako je Blesk a Metro, kde mohu zveřejnit,co
si budu přát.
Také se ptám sám sebe , proč nebyl nikde publikován Váš trest z
Finska?  Odnětí licence na jeden měsíc z důvodu týrání zvířat.
Žádám Vás proto opakovaně o osobní schůzku. Tento dopis zasílám pouze
na e-mail ČKA.
Pokud neobdržím do tří dnů žádnou odpověď jsem nucen vše zveřejnit
počínaje Bodyskal, Alet atd....
Skutečnost o které Vám píši není moje přání, jelikož přinese velké
škody klusáckému sportu,
a proto Vás naposledy žádám o osobní schůzku.

Žádám Vás o potvrzení přijetí tohoto mailu.

Předem děkuji,
Alle Johannes Marinus LOMAN

V Praze 22.2.2010

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vážený pane Lomane,
       v odpovědi na Váš e-mail uvádím následující :

jako předseda Výkonného výboru ČKA jsem přesvědčen, že rozhodnutí týkající se Vaší osoby, které Výkonný výbor na základě podnětu Dostihové komise učinil, je správné a bylo přijato podle platných zásad. Pokud máte důkazy o skutečnostech, o nichž se zmiňujete v další části svého e-mailu, vyzývám Vás, abyste je předložil Výkonnému výboru k projednání.

   Současně Vás vyzývám, abyste ukončil své aktivity při šíření negativních zpráv o dění v českém klusáckém sportu, jinak budeme nuceni požádat našeho právního zástupce, aby Vás kontaktoval.

    V případě, že trváte na osobní schůzce se mnou, jsem ochoten se s Vámi v Ostravě, místě svého pobytu, setkat - žádám o domluvu termínu v dostatečném časovém předstihu.


S pozdravem

mgr.Jiří Svoboda, předseda Výkonného výboru ČKA

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Alena - pro Martina

Víte, v klusácky vyspělých zemích by se totiž vůbec nic takového nestalo, ale to zrovna Vám nemusím říkat. Já jsem ale přeci nikde neřekla ani nenapsala, že by Alle Loman neměl být potrestán, leč všechno má své hranice. V pozadí jeho trestu totiž není snaha ho konečně umravnit, ale stojí za tím zcela jiné pohnutky, a to je moment, který není fér. On má bohužel smůlu, že víc impulsivní, než je zdrávo. Je jasné, že pouhý pozorovatel posuzuje jen velmi těžko, co se odehrává přímo na dostihové dráze. Věřte mi, prosím, že těch, kteří by potřebovali "umravnit", je víc a já bych si kolikrát radši nechala beztrestně nakopat do zadku než čelit strachu o zdraví svěřených koní před jezdeckými výkony některých jedinců. No jasně, zvednutý prostředník je asi viditelnější než přejeté koňské nohy, i když si nemyslím, že patřil divákům, prestože jsem toho dne v Chuchli nebyla a dozvídám se to poprvé od Vás. Koneckonců ve vládě jich už taky pár vyletělo. Já ho ale neospravedlňuji, jen hájím pravidla a ta jsou bohužel v "trapu". Dovedete si vůbec představit, kam se tímto způsobem můžeme dostat?
Nicméně díky za Váš názor a upřímnost.

Martin - Ad: ač nerada, ale musím zklamat

Aleno, pokud si vzpominam, i pan Loman byl za jeden ze svych mnoha prohresku potrestan odnetim licence na dobu napadne se shodujici se zimni dostihovou prestavkou. Zkuste se i vy ohlednout dal nez jen na lonskou sezonu. Za tech 14 let, co pan Loman v Cesku pusobi, jsem z tribuny videl i jim zavinene incidenty, ktere nebyly tak „nesmyslne“ jako slovni prestrelka dvou amateru zurive soupericich o titul nebo verejne nakopani jisteho funckionare do pozadi, ale slo pri nich o zdravi. Mam na mysli treba vedeni kone (Kort) pres drahu v prubehu dostihu s naslednou kolizi ci brani cvalajiciho kone (Rei Jet) zpet tak, ze opet skoncilo padem jezdce. A co takhle vystup v dostihove komisi nebo nevydani (ci opozdene vydani, jak chcete) kone na doping (Ocean Al)? Jsem si jist, ze v klusacky vyspelych zemich by takovy jezdec/trener nebyl dlouho tolerovan, zatimco u nas jakoby nad panem Lomanem nekdo v minulosti drzel ochrannou ruku. Pokud je za soucasnym zakazem cinnosti snaha konecne pana Lomana umravnit, k cemuz se nemely predchozi vybory a komise, pak rikam ano, i kdyz pravidla pritom asi zase jednou sla stranou.

Pana Lomana osobne neznam, kone z jeho staje jsem vzdy respektoval a rad vam verim, ze je to v „civilu“ spravny clovek, ale tim tezko muzete ospravedlnovat jeho chovani na draze. Tot pouze pohled nezucastneneho divaka. Ostatne, pan Loman pri zaverecnem mitinku jasne vyjadril svuj pohled na divaky vztycenym prostrednikem, takze si asi vzajemne chybet nebudeme.

F.D. - lepší brouk než bláboly

Já již smeknul, jste na řadě.

Alena - Nech brouka žít...

A vy už jste smeknul?

F.D. - Dík za vyznání

Děkuji za vyznání, žijeme v demokratickém státě, tak pište o čem chcete. Možná by bylo zajímavé téma
"O nesmrtelnosti chrousta". Ale rozumnější by byl ten konec psaní blábolů.
P.S.:Před panem Mgr. Svobodou by jste měli smeknout, protože když každý, kdo má možnosti, dá do klusáckého sportu to co on v loňském roce,tak to klusáckému sportu jen prospěje.

Alena - Vyznání

Určitě se na mne nebudete zlobit, když se nebudu s nikým domlouvat, nemám to moc ve zvyku. Ve Vašem případě bych se ale možná ráda na něčem se domluvila. Z příspěvku cosi čiší a oba nejspíš víme co.
A víte, co je fajn? Že čtete něco, co se Vám nelíbí, reagujete, necháte si dělat zmatky, čtete dál, přestože se Vám to nelíbí, takže to nebude asi tak horké, nebo se Vám to taky možná vlastně trochu líbí, možná i taky trochu s něčím souhlasíte, ale patriot je patriot, to je jasná věc. Chápu to a nevyčítám.
Co bude dělat dobrosrdečný Loman dál, to nevím. Vím jen to, že já budu psát dál, o všem možném i nemožném a všech možných i nemožných.
P.S. F.D. - jste boží ...

F.D. - Konec , nebo začátek ?

Milá Alenko , domluvte se prosím, s dobrosrdečným panem Allem Johannesem Marinusem Lomanem, jestli je to opravdu konec a nebo začátek, ať v tom nemáme zmatky.Pokud to není taktika klamání nepřítele. V to případě bychom to pochopili.
Děkuji.

Ondra - Uff

Kam se to ritime Italia,vyhrozovani a vidirani to je jak Palermo v Sicilii.To je mazec.

Alena - ač nerada, ale musím zklamat

Nikdo Vás F.D. nenutí číst, co nechcete. V tomto směru je to teprve začátek. Články jsou nesmyslné pro toho, kdo páchá činy, které nejsou v souladu s všeobecně uznávanými a přijatými pravidly a o kterých nechce, aby se vědělo, stejně jako pro toho, kdo je s ním duší spřízněn. Na to je jednoduchá pomoc - nejednat v rozporu s pravidly. Potom se nemusí nikdo vztekat, že je na jeho adresu vedena oprávněná kritika. Ani já nesouhlasím s některými reakcemi, ale každý je zodpovědný za své činy sám.
Velice snadné je kritizovat vzájemné napadání, když nejste v roli toho, kdo se cítí poškozen. Můžu Vám garantovat, že by se bránili naprosto všichni. Tak se probuďte a nespěte "na vavřínech".
Připomenu Vám jednu skutečnost, která patrně všem přišla v pořádku. Když dostal ke konci sezóny Michal Kalčík trest odnětí licence v délce necelých šesti týdnů, mezi kterými byly také pauzy a trest z Berlína, naprosto v pořádku se proti němu odvolal. Disciplinární komise mu trest přehodnotila a zmírnila. V pořádku. Co ale nebylo v pořádku? Po ústní dohodě Jiří Svoboda trest zrušil. K čemu pak máme pravidla a předpisy? Aby pro někoho platily, pro druhého ne a pro třetího se upravily dle účelu? To asi ne. Když dostane Loman trest odnětí licence na rok a půl za nesmysl, který se netýkal dostihu samotného, navíc mu kdosi upře právo na odvolání a on se proti tomu brání, tak je to najednou v tomto případě špatně? No to se teda běžte nechat vyšetřit.
Milý pane F.D., musím Vás velice zklamat a vzhledem k Vám je mi to líto, protože velice nerada kohokoliv rmoutím, ale ještě jsme ani pořádně nezačali a už bychom měli končit? To měl být vtip, že ano? My totiž teprve začínáme. Nadpis "to nejlepší nakonec" chápeme všichni tak, že úřadovna ČKA se podle vyjádření Jiřího Svobody bude patrně k překvapení všech stěhovat do Ostravy, to jste ale jistě také tak pochopil předpokládám.
Možná ještě jedno doplnění. Stejně nefér mi přijde to, když kdokoliv dostane trest v zahraničí (pominu fakt, že tato skutečnost zůstane utajena), nechá si ho odložit na dobu, kdy je v naší republice "dostihové ticho", tzn. pauza, kdy se dostihy nekonají. Je to známka pohrdání zahraniční autoritou, ať už se jedná o kohokoliv a trest za cokoliv. V souvislosti s tímto se pak zcela logicky nemůžeme divit vůbec ničemu.
Holt "postkomunistické" myšlení v mnohých patrně zůstane vryto navěky a v zažitých koridorech hodlají šlapat dál.
To je ale moc a moc škoda, protože způsobují nepříjemné chvíle především sami sobě, život je příliš krátký na to, abychom ho promrhali záští.

F.D. - Opravdu nakonec ?

Jestli je to opravdu nakonec, tak jsme velice rádi, že skončí tyto nesmyslné články a napadání.

Michal - Jdu do plavek

Ta letošní zima nás od klusáků nemůže vůbec rozházet. I když venku mrzne, tak mezi námi to pěkně jiskří. Stačí si přečíst některé vzájemné osočování a polévá mě horko...